Jangan Sia-siakan Akhir Ramadhan!

Nampaknya, Ramadhan semakin hampir kepada penghujungnya buat kali ini. Jadi, di kala Ramadhan masih bersisa lagi sekarang, marilah sama2 kita pertingkatkan amalan kita selagi masih berpeluang untuk mendapat pahala ibadah berlipat kali ganda pada bulan yang mulia ini. 

Adakah kita yakin kita dapat hidup sehingga dapat berjumpa lagi dengan Ramadhan yang seterusnya? Seyakin mana pun kita, Allahlah yang merancang segala-galanya. Sesungguhnya kita tidak dapat menolak ketentuan yang telah ditetapkan oleh Allah swt.


Jika kita lihat, orang ramai sedang sibuk membuat persiapan untuk menyambut hari raya; membeli baju raya, membuat kuih raya, mengemas & menghias rumah dan lain2 lagi. Mereka hanya melihat apa yang ada di depan yakni hari raya dan langsung meninggalkan atau tidak sempat untuk beribadah dalam masa yang cukup berharga ini.


Oleh itu, sama2lah kita sedar daripada lamunan yang sekian lama menutupi diri kita dan berusaha lagi dalam meningkatkan amalan kita dalam bulan mubarak ini. Moga2 kita mendapat rahmat dan keampunan daripada yang Maha Esa serta  kelepasan daripada api neraka agar kita dapat hidup dengan aman dan sejahtera di dunia dan dapat menggapai syurga Allah di akhirat nanti, InsyaAllah...

Post a Comment

Terima kasih atas komen yang berhikmah dan baik. Setiap komen anda amat dihargai:)

Terbaru Lebih lama