KALAMKU BUAT MU, RAMADHAN


Wahai Ramadhan, kita bersua kembali akhirnya. Alangkah, betapa hatiku melonjak gembira dan bersyukur dengan kehadiranmu. Sejak kita berpisah dahulu, kusering menanti kehadiranmu dengan penuh harapan, agar pertemuan kita yang seterusnya lebih bermakna daripada yang sudah berlalu.

Wahai Ramadhan, di sebalikmu tersisip kerahmatan, keampunan dan keberkatan daripada Tuhan. Di celahan malammu terselit malam Al Qadar yang menjamu pahala bagaikan 1000 purnama. Kuharap agar sentiasa dapat berdamping bersamamu sentiasa walau kutahu, kaubakal pergi setelah genap sepurnama bertandang ke sisi. Pemergianmu bakal mengguris hati, mencalit luka yang tidak bisa sembuh dalam tempoh yang singkat. Ia pasti akan meninggalkan parut yang mendalam bagi jangka waktu yang amat panjang.

Wahai Ramadhan, dengarlah bicaraku ini, kumohon agar kita dapat berkongsi masa bersama-sama dengan amalan yang membawa berkat dan manfaat serta berilah kepadaku peluang bagi menggapai malam Al Qadar yang sentiasa menjadi impianku setiap kali bersua denganmu. Akhir sekali, yang kumahu, kita dapat bertemu lagi setelah kita berpisah buat kali ini.

Post a Comment

Terima kasih atas komen yang berhikmah dan baik. Setiap komen anda amat dihargai:)

Terbaru Lebih lama